الثلاثاء، 12 أكتوبر 2010

غبائيات

تكلم واحد وتقوله مثلا أبنى على
يقولك أنت متجوز
...............
فى يوم بعرف واحد صحبى أسمه أسامه على واحد تانى أسمه أحمد كان معاة زوجته
بقول لأسامه دا صحبى أحمد ودا زوجته أم محمود
أسامه سأل أحمد ها وانت بقى خلفت ولا لسه
..................
تقول لصاحبك أنا أمبارح كنت بايت برة عند واحد صحبى
يقولك على كدة أنت مابتش أمبارح فى البيت
.................
بعرف أتنين أصحابى على بعض أحمد طالب ومحمد ضابط شرطه
فبدأت . أعرفك أحمد صحبى كليه تجاره
محمد صحبى ضابط شرطه
فأحمد سأل محمد على كدة أنت خريج أيه
..................
واحد كان وسط ناس كتيرة بيتعرفوا على بعض
دا يقول أسمه والكليه والجامعه وكدا يعنى لحد ما وصلنا
لصاحبنا وهو معاه دبلوم صنايع فحب يكدب ويجمل نفسه
فقأل وأنا خالد كليه حربيه جامعه الأزهر
..................
واحد صحبى بيذاكر ومش عايز حاجه تزعجه كل شويه تليفون البيت
يرن فيضايق شويه التليفون يرن يضايق أكتر وأخر مرة التليفون رن
بصلنا وقال أحنا نوجع دماغنا ليه وراح على التليفون وشال فيشه السماعه
يــــــــــــــاذكى
.......................
واحد صحبى خارج بالليل أمه بتقوله أنت خارج قالها أه
قالتلوه خالص أنا داخله أنام وأبقى تعالى صحينى أصلى الفجر
قالها يمكن أنسى وبعدين فكر وقالها
خلاص علشان منساش أبقى قبل الفجر بــ 5 دقايق
رنى عليا وأنا أجى أصحيكى
الجميل أن الأم قالته خلاص ماشى ودخلت نامت
وعجبى
.........................




0 التعليقات:

إرسال تعليق